« Powrót do listy wpisów

Asystent Google – wreszcie po polsku

InteliWISE uruchomi Asystenta Google dla firmy na platformie Actions on Google

Po długim oczekiwaniu Asystent Google jest już dostępny w polskiej wersji językowej. Jako asystent domowy już teraz stanowi ciekawe wsparcie w codziennych czynnościach. Przed dużym wyzwaniem staną również firmy, które chcąc pozostać konkurencyjnymi, będą musiały dostosować swoją komunikację do nowych, głosowych realiów.

Asystent Google to wirtualny pomocnik, narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję do głosowej obsługi urządzenia mobilnego podłączonego do sieci.

Co potrafi Wirtualny Asystent Google?

Asystent od Google odpowiada na pytania i wykonuje szereg poleceń.

Błyskawicznie wyszukuje potrzebne informacje w internecie, sprawdzi pogodę, trasę, może zarządzać kalendarzem użytkownika, zadzwonić do fryzjera, zarezerwować bilety do kina, a nawet zrobić zakupy i kontrolować inteligentne urządzenia domowe. Może też po prostu porozmawiać – opowiedzieć kawał czy pomóc w wyborze filmu. Aktualną lista poleceń w języku polskim udostępnia Google.

Inteligentnych asystentów wprowadzili światowi giganci – firma Apple uruchomiła Siri, Amazon Alexę, a Microsoft – Cortanę. Jednak jedynie Asystent Google jest już dostępny w polskiej wersji językowej.

Możliwości wirtualnych asystentów zależą od kraju, w jakim funkcjonują – w Stanach Zjednoczonych wirtualni pomocnicy spełniają szereg funkcji, w Polsce są dopiero na początku swojej drogi. Asystent Google uczy się danego użytkownika – zapamiętuje jego wybory i preferencje, z czasem może więc faktycznie stać się źródłem spersonalizowanej wiedzy i rekomendacji. Głównych zadaniem Asystentów Google jest wsparcie użytkownika w codziennym życiu i obowiązkach, na wielu płaszczyznach.

Jak firmy mogą wykorzystać Asystenta Google?

W dłuższej perspektywie Asystenci mogą znacząco wpłynąć na sposób, w jaki firmy i marki komunikują się z klientami. Dlaczego? Gdyż rosnąca grupa klientów, szczególnie młodych, korzysta z komunikatorów lub aplikacji, gdzie zadaje się pytania wprost – głosem bądź tekstem. Systemy takie jak asystenci potrafią – przy pomocy technologii NLP (analiza języka naturalnego) zrozumieć pytanie klienta i wygenerować odpowiedź, bądź wykonać operację. Bez instalowania aplikacji, konieczności logowania się czy wyszukiwania problemu w długim i nieprzejrzystym FAQ. Takie podejście nazywa się interfejsem konwersacyjnym (Conversational Interface) i stanowi nową broń konkurencyjną marek, które komunikują się poprzez kanały cyfrowe (digital channels).

Uruchomienie Asystenta dla firm: Actions on Google

Google ze wsparciem dla języka polskiego jest rozsądną propozycją dla firm. Specjalna platforma Actions on Google skierowana jest do przedsiębiorstw, które chcą ułatwić swoim klientom kontakt z marką również przez Asystenta Google. Asystent bowiem ma dostęp do wielu informacji, jednak nie na tyle szczegółowych, aby np. klient mógł zdecydować się na ofertę lub dokonać zakupu.

Actions on Google pozwala na stworzenie akcji, specjalnego bota, który przekaże użytkownikowi niezbędne informacje o produktach czy usługach, a nawet umożliwi sfinalizowanie transakcji, np.  Uber udostępnił swoim klientom możliwość zamówienia transportu przez Asystenta Google – bez konieczności uruchamiania oddzielnej aplikacji i ręcznego wpisywania trasy. Pierwszymi firmami w Polsce, które uruchomiły bota przez platformę są PLAY i eSKY.

Jesteś zainteresowany uruchomieniem Asystenta Google dla firmy na platformie Actions on Google? Skontaktuj się z nami!