Dobry przykład wykorzystania inteligentnego chatbota? Zobacz jak to robi jeden z liderów branży FMCG

Chatboty to idealne uzupełnienie działań marketingowych zarówno dla małych, jak i dużych firm. Mniejsze firmy mogą podpatrywać rozwiązania od tych największych, a trzeba przyznać, że ciekawych rozwiązań wdrażanych przez znane marki jest coraz więcej.

Jednym z dobrych przykładów takich rozwiązań jest skuteczna implementacja inteligentnych rozwiązań w postaci Chatbotów nie tylko na stronach, ale też w aplikacji Facebook Messenger. Dlaczego akurat tam? Z tego komunikatora korzysta w obecnie ponad miliard osób na całym świecie. Niewiele jest kanałów komunikacji, które dają aż tak olbrzymi zasięg.

Tym bardziej, że Facebook Messenger daje możliwość integracji z inteligentnym Chatbotem, z czego skrzętnie i przy naszym udziale skorzystała marka Desperados.

Chatboty umożliwiają kontakt z użytkownikami 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu. Oznacza to ni mniej, ni więcej, że przy ich wykorzystaniu interakcje z użytkownikami mogą następować zawsze i natychmiast. Konsumenci i zwolennicy marki nie muszą czekać na odpowiedź ze strony konsultanta. Najważniejsze dla nich informacje mogą otrzymać natychmiast.

Dlatego też nie obawiamy się powiedzieć, że dzisiaj synonimem precyzyjnego marketingu na Facebooku jest wykorzystanie Chatbotów w aplikacji Facebook Messenger.

Wróćmy jednak do wdrożenia dla marki Desperados. Jak marka wykorzystała nową technologię?

Celem jaki został postawiony przed wdrożeniem było i w dalszym ciągu jest maksymalne wykorzystanie okresu letniego. Gorącego okresu, który ma znaczący wpływ na sprzedaż w branży piwnej. Oprócz zwiększenia sprzedaży, dochodzi wzmożona aktywność na kanałach społecznościowych.

Konsumenci dopytują o akcje promocyjne, kampanie, kody. Szukają informacji na temat konkursów i oczekują, że pytając za pośrednictwem Facebooka, nie będą musieli długo czekać na informacje. W takich warunkach Chatbot dla Messengera sprawdza się doskonale.

Użytkownik w każdej chwili może rozpocząć rozmowę z Chatbotem:

chatbot-facebook-desperados-3

Chatbot może pokazywać mu filmy, multimedia…

chatbot-facebook-desperados-2

… potrafi też odpowiadać na pytania związane z regulaminami. Chatbot od razu może zweryfikować uczestników konkursu.

chatbot-facebook-desperados-1

Użytkownik może urządzić sobie zwykłą pogawędkę, ale może też wpisać kod i sprawdzić czy wygrał w konkursie, czy jednak musi próbować dalej.

chatbot-facebook-desperados

Jak widać na załączonych obrazkach, Chatbot jako rozwiązanie do obsługi klienta na Facebooku jest w pełni inteligentne, a co istotne – w 100% oparte na sprawdzonej technologii InteliWISE.

Pozytywnie o samym rozwiązaniu wypowiadają się nie tylko przedstawiciele Desperados, ale również agencji K2, z którą przygotowaliśmy wdrożenie dla tej uznanej marki piwa.

Dlaczego? Po pierwsze – zastosowane rozwiązanie konwertuje. Konwertuje, tzn. odpowiada na pytania, prowadzi dyskusję. Po drugie – łączy się z systemem firmy, sprawdzając aktualne dane, a to oszczędza czas i dzięki temu sprawia, że procesy obsługi konsumenta są znacznie bardziej wydajne.

Dodatkowo taki Chatbot świetnie wygląda i znacząco wpływa na pozytywny wizerunek firmy, która z niego korzysta.