« Powrót do listy wpisów

O Chatbotach dla przyszłości polskich przedsiębiorstw

W Katowicach ma miejsce najważniejsze wydarzenie gospodarcze dla sektora małych i średnich firm w Europie – 8. edycja Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Tegoroczne hasło przewodnie to: „Technologie, człowiek, odpowiedzialność” i właśnie dlatego na miejscu nie mogło zabraknąć InteliWISE.

O wyzwaniach i możliwościach sektora MŚP dyskutują najważniejsze osoby w kraju – związane z biznesem, edukacją, polityką i gospodarką – oraz specjaliści z całego świata. Kongres to kilkadziesiąt sesji plenerowych oraz warsztatów i spotkań z ekspertami. 8. edycje zdominował temat technologii i innowacji, który jest kluczowy dla przedsiębiorców rozwijających firmy w dobie cyfrowej transformacji i technologicznej rewolucji.

Również w Polsce rośnie zainteresowanie technologiami opartymi o algorytmy sztucznej inteligencji (AI). Chatboty, inaczej Wirtualni Doradcy lub Asystenci, znajdują swoje zastosowania na wielu płaszczyznach – w obsłudze klienta, sprzedaży czy marketingu. Grand View Research podaje, że rynek Chatbotów na świecie będzie do 2025 r. warty 1,23 mld dolarów, a corocznie będzie przyspieszał o 24,3%.

Marcin Strzałkowski – Założyciel InteliWISE, podczas dzisiejszej sesji opowiedział o tym, jak zmieniają się potrzeby firm w obszarze nowych technologii inteligentnych, opisał możliwości Chatbotów oraz ich najczęstsze wykorzystania, jako sposób na zwiększenie skuteczności działań sprzedażowych i marketingowych.

Największe polskie firmy, takie jak Warta, NC+ czy MediaExpert, już wdrożyły  rozwiązania oparte o AI sztuczną inteligencję, teraz czas na średnie i małe przedsiębiorstwa. Nie będą miały wyjścia, gdyż nowe technologie radykalnie zmienią  konkurencyjność oferty czy opłacalność produkcji. Istotne jest, żeby robiły to rozsądnie i korzystały z najnowszych, przetestowanych rozwiązań – komentuje Marcin Strzałkowski.