« Powrót do listy wpisów

Rozmowy, które przynoszą konkretny zysk

Jak Live Chat może zwiększyć zyski?

Dobra obsługa klienta zwiększa sprzedaż nawet o 50% [1]. Dlatego sposób, w który firmy rozmawiają z klientami jest kluczowy. W dobie komórek odpowiedź na pytanie, rozwianie wątpliwości lub porada są ważne – tu i teraz. Dlatego szybka i zadowalająca relacja z klientem może realnie wpłynąć na wzrost obrotów. Dzięki czatowi na stronie internetowej firmy zyskują czas, pieniądze i satysfakcję klienta. Jak to robią?

Klienci kochają rozmawiać z markami. Kiedyś robili to twarzą twarz. Dzisiaj dialog przeniósł się do internetu. Popularnym miejscem spotkań stał się Live Chat. Jego obecność na stronie internetowej może zwiększyć sprzedaż i znacznie usprawnić obsługę klienta.

Liczby nie kłamią. Aż 92% [2] klientów odwiedzających witrynę sklepu internetowego jest zadowolonych, kiedy może korzystać z Live Chatu. Co więcej, zdaniem 44% [3] klientów odpowiedzi udzielane przez konsultanta za pomocą czatu na stronie internetowej mają kluczowe znaczenie dla decyzji zakupowych w internecie. Brzmi obiecująco.

Live Chat – od relacji do transakcji 

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Ta stara i dobrze znana maksyma doskonale sprawdza się w biznesie. Gdy klient wejdzie na stronę internetową, warto pokazać mu, że jest w centrum zainteresowania. Po chwili można zaproponować ofertę, rabat lub wartościową rozmowę. Wszystko online. Jak to zrobić? Przez Live Chat.

Komunikator Live Chat pojawi się na dole ekranu w jego prawym rogu. Nic dziwnego, bo właśnie w tym miejscu skupia się wzrok internauty wędrującego po stronie internetowej [4]. Po zaledwie kilku sekundach konsultant Live Chat wejdzie w interakcję z klientem.

Na początek zachęci do kontaktu. W kolejnym kroku:

  •         podsunie rabat
  •         zaoferuje pomoc
  •         doradzi w wyborze najlepszej oferty.

Jeśli oferta będzie interesująca klient na pewno z niej skorzysta, a marka lub firma zyska jego zaufanie już przy pierwszym kontakcie. To ważny krok w budowaniu dalszych relacji.

Czy wiesz, że…

Najwięcej zyskują firmy, które zintegrowały Live Chat ze swoją stroną internetową lub sklepem, ponieważ znacznie szybciej przekierowują klienta do interesujących go produktów lub usług.

Live Chat – pomoc od ręki 

Popularność czatów na stronach internetowych stale rośnie. Szczególnie młodzi chętnie z nich korzystają. Dlaczego? Ponieważ Live Chat jest zawsze pod ręką. Wystarczy wysunąć jego okno i zacząć rozmowę online. Szybko, wygodnie i praktycznie.

Firmy, które korzystają z Live Chatów, zwiększają swoje przychody nawet o 25% angażując klientów w wartościowe rozmowy. W ich trakcie sprzedawca online cały czas towarzyszy klientowi. Gdy tylko jest potrzebny – doradza w wyborze produktu, proponuje atrakcyjną zniżkę, odpowiada na pytania.

Miła i profesjonalna rozmowa, choć poprowadzona wirtualnie, buduje trwałą więź między marką a klientem. Budzi pozytywne emocje i skojarzenia, które ułatwiają podjęcie pozytywnej decyzji zakupowej.

Live Chat – kopalnia wiedzy o klientach i sprzedawcach 

Dzięki rozmowom online firmy lepiej poznają swoich klientów. W prosty sposób mogą wykorzystać tę wiedzę do maksymalizacji zysków i zadowolenia klienta. Chat na stronie zbiera informacje o:

  •         najpopularniejszych produktach
  •         czynnikach decydujących o zakupie
  •         powodach porzucenia koszyka.

Ponadto precyzyjnie zapisuje wszystkie pytania zadawane przez klientów. W efekcie powstaje baza FAQ (najczęściej zadawanych pytań), z której konsultanci Live Chat korzystają w trakcie rozmów online. Dzięki inwestycji w oprogramowanie Live Chat liczba telefonów na infolinię i pytań zadawanych e-mailem może znacznie się zmniejszyć.

Dane z chatu na stronie internetowej wiele mówią również o sprzedawcach. W dowolnym momencie można sprawdzić, który z nich był najbardziej skuteczny, czyli miał na swoim koncie najwięcej konwersji. W efekcie firmy mają dostęp do intuicyjnego narzędzia, pozwalającego na ocenę swoich pracowników pod wieloma kryteriami, nie tylko sprzedażowymi. To spora oszczędność czasu i pieniędzy.

Który Live Chat jest najlepszy? 

Wybierając czat na stronę internetową warto wziąć pod uwagę kilka aspektów.

  1.   Po pierwsze – oprogramowanie. Live Chat musi być oparty na profesjonalnym oprogramowaniu, które nie spowolni działania strony internetowej.
  2.   Po drugie – wygląd komunikatora. Musi być maksymalnie czytelny i nowoczesny, żeby przykuwał uwagę.
  3.   Po trzecie – bezpieczeństwo. Szyfrowanie czatów przez SSL, zabezpieczone serwery i polityka bezpieczeństwa to gwarancja, że dane klientów są w pełni chronione.
  4.   Po czwarte – błyskawiczna instalacja. Wystarczy 5 minut, żeby założyć konto i zacząć korzystać z chatu.
  5.   Na koniec elastyczny modelu rozliczania. Miesięczny abonament jest najlepszą opcją.

Live Chat – pokazujemy sprawdzone rozwiązania